Friday, 28 December 2012

The Guilt Trip / Les Chemins de la Culpabilité by / par Anne Fletcher

Andrew Brewster (Seth Rogan), a Los Angeles based organic chemist, is preparing to go on a cross-country trip to try and sell his latest invention, an all-natural and safe cleaning fluid, called Scioclean, that is made from the oils found in coconut, palm oil and soy. Before he begins he visits his mother, Joyce (Barbara Streisand) in New York. While there, she tells him of a crush she had on a certain Andrew Margolis before she met his father while on a trip to Florida. During the night, Andrew decides to try and find this Andrew Margolis on the internet. He discovers that there is one in San Francisco and that he fits his mother’s description. The next morning, he invites his mother to accompany him on his business trip (adding San Francisco as the final stop). And so begins ‘The Mother of all Road Movies’ as the 2 travel across the United States with Andrew trying to sell his product and putting up with his mother’s constant interference.
An average comedy about 2 neurotics trying to get to know each other lacks the chemistry that would have made this work (for example Howard and his mother in Big Bang Theory). I felt that the interplay between Seth and Barbara was competitive, as if they were trying to ‘out-neurotic’ the other. There were however some moments of hilarity that did somewhat save the film from being a total loss.
 

Andrew Brewster (Seth Rogan), un chimiste organicien basé a Los Angeles, se prépare à aller sur un  voyage cross-country pour essayer de vendre sa dernière invention, un liquide de nettoyage entièrement naturel et sans danger, appelé Scioclean, qui est fabriqué à partir des huiles de noix de coco, de palme et de soja. Avant qu'il commence il rend visite à sa mère, Joyce (Barbara Streisand) à New York. C'est là qu'elle lui dit d'un coup de cœur qu'elle avait sur une certaine Andrew Margolis avant elle a rencontré son père lors d'un voyage en Floride. Au cours de la nuit, Andrew décide de retrouver cet Andrew Margolis sur l’internet. Il découvre qu'il y en a un à San Francisco et qu'il correspond à la description de sa mère. Le lendemain matin, il invite sa mère pour l'accompagner sur son voyage d'affaires (en ajoutant San Francisco comme le dernier arrêt). Ainsi commence « La mère de tous les Road Movies » comme les 2 voyages à travers des États-Unis avec Andrew essayant de vendre son produit et de supporter l'interférence constante de sa mère.
Une comédie moyenne 2 névrotiques essayant de se connaître les uns les autres n’avait pas la chimie pour que cette œuvre réussi (comme par exemple, Howard et sa mère dans Big Bang Theory). J'ai senti que l'interaction entre Seth et Barbara était compétitive, comme si un essayaient de «out-névrotique» l'autre. Il y avait cependant quelques moments d'hilarité qui a quelque peu sauvé le film d'être une perte totale.

Thursday, 27 December 2012

Pete Cannarozzi Discography / Discographie


 
Born: ? In New Jersey
Plays: Synthesizer, Keyboards, Percussion, Piano / Joue: Synthétiseur, Claviers, Percussions, Piano. Organist NJ Devils since 2000. / Organiste des Devils de NJ depuis l’an 2000.

                                                                  Solo Album / Album Solo:
                                                                     2007 Tone Currents                                                                                                                                                      
      Artist (last) (first)                                     Year   Album
1.       Aloid  & The Interplanetary Invasion    "1991 Aloid & The Interplanetary Invasion ",
2.       Ashford   & Simpson                                 "2002 The Very Best of ...", "1996 Gospel According to ...", “1983 High-Rise”, "1981 Performance ",
3.       Benson    George                                      "1983 In Your Eyes ",
4.       Bugatti  & Musker                                    "1982 The Dukes ",
5.       Captain Sky                                               “1979 Pop Goes the Captain”,
6.       Collins      Judy                                           "1982 Times of Our Lives ",
7.       Connors  Norman                                     "1981 Mr. C ",
8.       Dimeola  Al                                                "1980 Splendido Hotel ", “1997 This is Jazz Volume 31”
9.       Dyson      Ronnie                                       “1982 Phase 2”,
10.   Edwards Dee                                              “1980 Two Hearts are Better than One”,
11.   Elusion                                                       “1981 All Toys Break”,  "1982 Show and Tell",
12.   Fields       Alvin                                           "1981 Special Delivery ",
13.   Ifudu        Theodora                                   “1983 This Time Around (Twice as Much)”,
14.   Jaffee      Evan                                           "2006 Evan Jaffee ",
15.   Kahn         Chaka                                        “1983 Chaka Kahn”
16.   Kanter     Amy                                            "1982 The Other Girl ",
17.   King          Ben E.                                         “1980 Street Tough”
18.   Lennon    John                                            "2010 Signature Box ","1984 Milk and Honey",
19.   Manchester Melissa                                  "1983 Emergency ","1983 Greatest Hits ",
20.   Mills         Stephanie                                   “1982 Tantalizingly Hot”,
21.   Mtume                                                       "1980 In Search of the Rainbow Seekers ",
22.   M-Zee Band, The                                       “1981 Doctor Rhythm”,
23.   New York Community Choir, The           “1981 The Gathering”,
24.   Ono          Yoko                                           "1992 Onobox ","1992 Walking on Thin Ice ","1982 It's Alright (I See Rainbows)",
25.   Polygram  V/A                                             "1984 Every Man Has a Woman ",
26.   Sadane       Marc                                         “1981 One-Way Love Affair”, “1982 Exciting”,
27.   Schlock Rock                                                “1990 Lenny and the Schlockers”, “2012 Kosher Cake”, “2013 Daniel in Babylon”
28.   Street         Janey                                         "1984 Heroes, Angels & Friends ",
29.   Tinker B. & Lu-fuki                                      “2011 It is What it is”,
30.   Wadenius Georg                                         “1987 Cleo”
31.   Winston    Sherry                                        "2002 For Lovers Only ","1986 Love Madness",

Filmography / Filmographie:

Actor – TV / Acteur Télé
1. "Silverhawks" .... Copper Kidd (65 episode / épisodes, 1986)

Sound Department / Technicien du son:
1. "The Comic Strip" (1987) TV series / séries télé (recording staff: editorial / le personnel d'enregistrement: rédaction
2. "Silverhawks" (1986) TV series séries télé (recording staff: effects / le personnel d'enregistrement) (unknown episode / épisode inconnus)
3. "Thundercats" (recording staff: effects / le personnel d'enregistrement: effets) (2 episode / épisodes, 1985)
- Pumm-Ra (1985) TV episode / épisode télé  
  -Exodus (1985) TV episode / épisode télé  

 Composer / Compositeur:
1. The Baby-Sitters Club (1 episode / épisode, 1990)
  - Dawn and the Haunted House (1990) TV episode / épisode télé

 Music / Musique:
1.       A Tribute to Harry Chapin 1991 – Synthesiser in concert orchestra

                 

 

 

                                 

 

Tuesday, 25 December 2012

Hit and Run / Délit de Fuite by / par David Palmer / Dax Sheppard


Romantic action comedy about a former getaway driver (Dax Sheppard) who leaves the witness protection program in order to drive his girlfriend (Kristen Bell) to Los Angeles for the job of her dreams.
Charlie Bronson (his assumed name) entered the witness protect program four years ago after giving a witness statement that sent the accused to jail. Living in a small town, he met and is now living with Annie. One particular day, Annie is called in to see her boss. On her way she encounters Randy (Tom Arnold), the Federal Marshal assigned to protect Charlie. They talk a little; she leaves; Randy spills his coffee; quickly jumps out of his car which continues to roll down the hill towards a house where two children are playing in the front yard. Randy starts shooting at the car, terrifying the children. This is witnessed by the mother and Charlie. He goes out and invites Randy in. Randy explains other incidences where he fired his gun.
During the interview with her boss, Annie is told that her idea for a conflict resolution program has been accepted. The only hitch is that she will have to go to Los Angeles. When she tells Charlie of this, he decides to leave the witness protection program and drive her to Los Angeles – the scene of his former criminal life. It gets very complicated when Randy, Annie’s ex-boyfriend Gil (Michael Rosenbaum) and Bronson’s former gang led by Alex Dimitri (Bradley Cooper) start to chase the couple.
Very funny film poking fun at the clichés rampant in most car chase films and succeeds in avoiding becoming entrapped in those very same clichés. The characters are well developed, complex and lovable with the black and white being separated by a vast grey zone.


Comédie d’action romantique sur un ex-chauffard en fuite (Dax Sheppard) qui quitte le  programme de pour conduire sa petite amie (Kristen Bell) à Los Angeles pour l’emploie de ses rêves.
Charlie Bronson (son nom d'emprunt) entré le programme protection des témoins il ya quatre ans après avoir donné un témoignage qui a envoyé l'accusé en prison. Habitant dans une petite ville, il a rencontré et vit maintenant avec Annie. Un jour en particulier, Annie est appelée par son patron. En chemin, elle rencontre Randy (Tom Arnold), le Marechal Fédéral assignés à protéger Charlie. Ils parlent un peu; elle le quitte ; Randy renverse son café; en sautent rapidement il sort de sa voiture qui continue à rouler vers le bas de la colline vers une maison ou il a deux enfants qui jouent dans la cour d’en avant. Randy commence à tirer sur sa voiture, terrifiant les enfants. Ceci est témoigné par la mère et par Charlie. Il sort et invite Randy de rentrer. Randy explique d’autres incidences où il a tiré son arme.
Au cours de l'entrevue avec son patron, Annie est dit que son idée d'un programme de résolution de conflit a été acceptée. Le seul ennui est qu'elle devra aller à Los Angeles. Quand elle dit Charlie de cela, il décide de quitter le programme de protection des témoins et de la conduire a Los Angeles – la scène de son ancienne vie criminelle. Il devient très compliqué lorsque Randy, Gil (Michael Rosenbaum) l’ex-petit ami d’Annie et l’ancien gang de Bronson dirigé par Alex Dimitri (Bradley Cooper) commencent à chasser le couple.
Un  film très drôle moquant des clichés endémique dans la plupart des films de poursuite en voiture et réussit à éviter de devenir pris au piège dans ces mêmes clichés. Les personnages sont bien développés, plus complexe et plus aimable avec le noir et blanc étant séparé par une vaste zone grise.

 

 

Saturday, 22 December 2012

Hyde Park on Hudson by / par Roger Michel

This film is a historical dramatization of a pivotal event just prior to the start of WWII, which affected the outcome of the war. The film is loosely based on the diaries and letters of Daisy Suckley (played by Laura Linney), the fifth cousin of Franklin D Roosevelt (credibly interpreted by Bill Murray). The film tells the story of her special relationship with the President of the United States and the Royal visit of King George VI and Queen Elizabeth of England (Samuel West and Olivia Coleman, respectively) from June 7 to 12, 1939. The visit was historically significant as it was the first time since independence in 1776 that the Royal Family has set foot on American soil. With Hitler threatening to unleash a devastating war on Europe and Britain, King George realised the need for American support and Roosevelt felt that closer ties were necessary.
The film opens with Daisy being summoned to the home of FDR’s mother (Elizabeth Wilson) in Hyde Park on Hudson. He is suffering from his regular bout of sinus difficulty and she was the only one available. When she arrives, the first thing that FDR does is show her his stamp collection. From that moment on Daisy becomes an intimate part of his life and she is involved in the complexities of his domestic establishment. International affairs added to the mix as FDR’s wife Eleanor (Olivia Williams), mother and his secretary Missy (Elizabeth Marvel) all play a part in making the Royal visit a memorable one.
The most potentially disturbing element of the film is the ‘tarnishing’ of FDR’s reputation as one of the best Presidents of the United States. The film portrays FDR as a womanizer and putting ‘pleasure’ ahead of his duties as President. The question then arises:  Was this the ravings of a love-struck woman or a twisted interpretation of the British filmmaker or just simply cinematic liberty? My take is that it is just a movie and we must approach it such. Just sit back and enjoy and don’t allow it to tarnish FDR’s reputation. To me it still stands up to all scrutiny.
 

Ce film est une dramatisation historique d'événement crucial juste avant le début de la deuxième guerre mondial, qui a affecté le résultat de la guerre. Le film est vaguement basé sur les journaux intimes et les lettres de Daisy Suckley (joué par Laura Linney), le cinquième cousin de Franklin D Roosevelt (une interprétation crédible par Bill Murray). Le film raconte l'histoire de sa relation spéciale avec le Président des États-Unis et de la visite du Roi George VI et la Reine Elizabeth d'Angleterre (Samuel West et Olivia Coleman, respectivement) du 7 au 12 Juin 1939. La visite a été historiquement importante, comme c'était la première fois depuis l'indépendance en 1776 que la famille Royale a mis le pied sur le sol Américain. Avec Hitler qui menacent de déclencher une guerre dévastatrice sur l'Europe et la Grande-Bretagne, le Roi George réalisé le besoin de soutien Américain et Roosevelt se sentait qu'il était nécessaire de resserrer les liens.
Le scénario démarre avec Daisy être convoqué à la maison de la mère (Elizabeth Wilson) de FDR à Hyde Park sur Hudson. Il souffrait de son combat régulier de difficulté de sinus, et elle était la seule disponible. Quand elle arrive, la première chose que FDR fait c’est de la montrer sa collection de timbres. De ce moment sur Daisy devient une partie intime de sa vie et elle est impliquée dans la complexité de son établissement domestique. Les affaires internationales se rajoute au mélange comme Eleanor (Olivia Williams), son  l’épouse, la mère et Missy (Elizabeth Marvel), son secrétaire, tous jouent un rôle dans la fabrication que la visite royale soit une expérience mémorable.
L'élément le plus potentiellement inquiétant du film est la ternissure de la réputation de FDR comme l'un des meilleurs Présidents des États-Unis. Le film dépeint FDR comme un coureur de jupons et en mettant «le plaisir» devant ses obligations comme Président. La question se pose alors: Était-ce les divagations d'une femme amoureuse ou une interprétation tordue du cinéaste Britannique ou tout simplement un liberty cinématographique? Mon point de vue est que c'est juste un film, et nous devons l’aborder comme tel. Il suffit de s’asseoir  et de t’amuser et ne permettent pas de salir la réputation de FDR. A mon avis, il se tient toujours à tous examens.

Thursday, 20 December 2012

Plan Large III - Le cinéma québécois en photo

Plan Large III - Le cinéma québécois en photo

rue Émery, tout près de la rue Saint-Denis jusqu'au 19 Mars 2013.
Emery Street, close to the rue Saint-Denis until March 19, 2013.
 
 


Tuesday, 18 December 2012

Jean-Guillaume Bastien




Né à / Born in Amqui, Québec

Études et Formation / Studies and Training
2004-2007 Baccalauréat en beaux Arts, spécialisation en Production cinématographique, Université Concordia, à Montréal (Québec)
Bachelor of Fine Arts, Specialization in Film Production, Université Concordia, Montréal, Quebec
2002-2004 D.E.C. en Arts & Lettres, profil Langages médiatiques, Cégep de Rimouski, Rimouski, Quebec / D.E.C. en Arts & Lettres, profil Langages médiatiques, Cégep de Rimouski, Rimouski (Québec)

Complémentaire / Additional :
AQTIS 101, Alliance québécoise des techniciens de l’image et du son, Montréal, Canada
SONO 101, Alliance québécoise des techniciens de l’image et du son, Montréal, Canada


Vidéographie / Videography:



Je ne suis pas un Grand Acteur / I am not a Great Actor, 2013, 19m30s,
Quand Thomas, qui joue le rôle principal dans une pièce de théâtre commedia dellarte, se présente avec seulement 15 minutes de préparation, il se retrouve doutant de ses capacités comme acteur. Il quitte ou il reste pour une dernière fois?    

When Thomas, who plays the lead in a commedia dell’arte theatre play, shows up with only 15 minutes to curtain, he finds himself doubting his abilities as an actor. Does he leave or stay for one last performance?


Les Dimanches / Sundays, 2011, 14m,
Un dimanche dans un petit village rural du Québec,  les histoires d'un garçon avec une imagination débordante et sa sœur, un jeune prêtre Colombien récemment intègre et un groupe d'adolescents qui fait face a la réalité se déroulent avec une tendresse mélancolique et connexion surréaliste.
Set in a small rural Quebec village on a Sunday, the stories of a boy with a vivid imagination and his sister, a young newly arrived Columbian priest and a group of adolescents facing reality unfold with melancholic tenderness and surrealistically connected.

2009 Les Pissenlits / Dandelions, 9m  
Dans un environnement théâtral, un homme et une femme racontent et décrivent leurs souvenirs.

In a theatrical environment, a man and a woman recount and describe their memories.

2007 Les Acteurs Amoureux / The Amorous Actons, 15 m20  
Après avoir interprété une pièce de théâtre minimaliste les 2 acteurs principaux décident de le perpétuer dans les coulisses.
After interpreting a piece of minimalist theatre the 2 principle actors decide to perpetuate it off-stage.

2006 Le Photomaton / The Photo Booth, 6 m51s  
Un homme qui n'avait ni photos ni les films de lui-même comme un enfant décide de archivée  sa vie en utilisent un photomaton.
A man who had neither photos nor films of himself as a child decides to archive his life at a photo booth.

2005 La Flamme / The Flame, 6m51s  

2005 L’Homme sans Nombril / The Man Without a Navel, 5m 10s
Un homme tente de renouer avec sa mère en l’offrant  un carte d’anniversaire carte et une fleur.
A man attempts to reconnect with his mother by offering to give her a birthday card and a flower.

2004 L’Amour F(l)ou / Blurred Love, 2 m 45s

2004 Projections Métaphoriques Metaphorical Projections, 4 m 45s  
Extraits: film  expérimental; images superposées / Excerpts: experimental  film;  images superimposed

2003 Le Sens de la Vie se Trouve dans une Noix / The Meaning of Life Lies in a Nut, 4m 40s
Extraits: film expérimental expliquant le sens de la vie en bref
Excerpts: experimental film explaining the meaning of life in a nutshell